Strukturere informasjon i en dynamisk, stadig skiftende, digital arbeidsplass ved hjelp av SharePoint Hub Sites

Har du Office 365 og der et eksisterende SharePoint Online-miljø som er en blanding av SharePoint Team Sites, Communication Sites og Publishing Sites?

Noen av dine kolleger kanskje har nevnt at de synes det er vanskelig å navigere og finne  den informasjon de trenger? For å finne informasjon bruker dere sikkert startsiden til SharePoint, Delve eller Søk men dere kanskje savner muligheten for å enkelt kunne samle-, aggregere og presentere all informasjon som er relevant for et emne (kompetanse, forretningsområde, produkt, fag etc.) et sted slik at alle vet hvor de kan finne den informasjon som de er ute etter?

I 2018 lanserer Microsoft "SharePoint Hub Sites".

Ved å bruke en eller flere "SharePoint Hub Sites" kan man koble eksisterende områder til en Hub Site for å samle all relevant- og relatert informasjon og presentere den med et enhetlig utseende og med en felles navigasjon. Litt forenklet kan du si at en Hub Site følger relevante områder. Du kan fortløpende, og ved behov, endre hvilken Hub Site et område hører til slik at du raskt tilpasse dine Hub Sites til å umiddelbart gjenspeile forandringer i din organisasjon og informasjonsstruktur. En stor fordel med Hub Sites er at det også blir generert et default søkeomfang for de områder som er inkludert i den slik at man minimerer antallet ikke-relevante treff ved et søk.

Høres dette interessant ut?

"The SharePoint Community Blog" kan du lese mere detaljer og på LinkedIn har Mark Kashman laget en artikkel som gir en god beskrivelse av hvordan dette fungerer.

Ta gjerne kontakt med oss i Skill for å avtale et møte med noen av oss som jobber med Samhandling. I dette møte beskriver du deres miljø og vi forteller deg mere om mulighetene med- samt hvordan du kan og bør implementere "SharePoint Hub Sites".

 

Legg igjen en kommentar