Sosial autentisering! - Hvordan kan dette tilføre verdi til din kundeportal?

Det er ikke mange år siden det å implementere autentiseringsmekanismer i dine webapplikasjoner og nettsteder krevde en god dose utvikling. Enda mer komplekst ble det om man krevde single-sign-on opplevelser. Den tid er forbi.

Det har aldri vært enklere å implementere autentisering og de sosiale mediene deler med seg sine autentiseringsmekansimer helt gratis. I tillegg elsker kundene dine dette. Hvorfor i all verden skal de måtte opprette en egen bruker hos deg når de har konto hos Facebook, Twitter, Google+ og for interne applikasjoner allerede en AzureAD bruker?

Azure kommer med nesten ferdige autentiseringsmekanismner for våre webapplikasjoner. Lite skal til for å justere koden til å benytte disse. ADXstudio kommer også med ferdig oppsett for alle disse alternativene.

 
 
 

Autentisering er ikke lenger en barriere

Ved at brukeren kan registrere seg og logge inn på ditt nettsted med ca 3 klikk og uten å fylle ut så mye som en e-postadresse, vil kunden gjøre dette. I tillegg vil kunden registrere seg med faktisk navn og ikke opprette falske identiteter for å for eksempel få tilgang til innhold eller opprette henvendelser.

 

Målrettet innhold

De sosiale nettverkene kan levere mer informasjon om brukeren enn det ellers ville vært naturlig å samle inn ved brukeropprettelse. Eksempler på informasjon vår applikasjon kan motta er navn, epost, hjemby, interesser, aktiviteter osv - informasjon som, om det brukes riktig, kan gi oss svært god verdi og er en drøm for markedsføreren!

Legg igjen en kommentar