Customer Service Workspace - Liten oppdatering, stor forandring

Customer Service workspace kommer med Release wave 2 i 2020, og det er en ny app som er skreddersydd for kundeservice-agenter. Denne appen viderefører alle funksjonene fra Customer Service Hub, men har gitt det et nytt grensnitt som gjør arbeidet med en sak enda mer effektivt. Appen gir deg nå muligheten til å jobbe på flere ulike saker samtidig ved og strukturere dette med “økter” og “faner”.

Denne appen ble tilgjengelig i offentlig forhåndsvisning 1.september 2020, og tilgjengelig for alle med oppdateringen av release wave 2 en gang mellom oktober 2020 og mars 2021. For å kunne ta i bruk denne krever det at man er på D365 Customer Service workspace app versjon 9.1.0000.20164 eller senere, og samtidig har en aktiv lisens på Microsoft D365 Customer Service Enterprise for hver bruker.


 

Økter og faner i lange baner.

Veldig mye av metodikken i Customer Service Workspace, er likt som i den gamle Customer Service hub. Det er dog to svært interessante nyheter som vi allerede har omtalt – økter og faner. Tradisjonelt har man jobbet med én sak på skjermen av gangen, slik at når man går fra sak til sak, eller fra en sak til en forretningsforbindelse, så lukker man samtidig den opprinnelige visningen. Løsningen har vært å bruke tilbake-knappen i nettleseren, og noen har kanskje også valgt å bruke mange nettleser-faner. Vi er glade for å si at det finnes en bedre måte å gjøre dette på.
 

Det er to knapper på tastaturet som det er bare å merke seg med det samme; shift og control. Ved å holde nede shift og klikke på en sak, åpner denne seg som en egen økt lengst til venstre i skjermbildet. Her kan man legge opp en liste med saker, for eksempel alle sakene man jobber med på et gitt tidspunkt. Under hver økt har man mulighet til å ha mange faner. For å åpne en ny fane holder du nede ctrl og klikke på en link, for eksempel en annen sak, en forretningsforbindelse, en kø eller en support-agent. Alt som control-klikkes åpner seg som faner under den aktive økten.
 

Dette gjør det enklere å hoppe fra sak til sak, og man kan ha alle de tilgjengelige ressursene man behøver for å løse saken liggende i faner. Når saken er løst, og alle er fornøyde, er det enkelt å krysse ut økten så den forsvinner fra listen. Dette er en metodikk som man kan kjenne igjen fra Omnikanal, og selvsagt støtter også den nye CS Workspace ulike kanaler, som chat og lignende

I en hverdag der fokuset på effektivisering er større enn noen gang, og mange kundeservice-agenter har blitt spesialister på multi-tasking, er dette svært gode nyheter. Saker kommer nå inn fra mange ulike kilder, med ulik grad av kompleksitet, og med dette får vi gjennom Dynamics et svært effektivt verktøy for å kunne holde alle disse ballene i luften, samtidig som man har rask tilgang til støtteressurser og relevant informasjon som gjør at agenten kan løse og dokumentere saken.


Nedenfor er et skjermbilde av Customer Service Workspace fra vårt demomiljø. Hvis du er interessert i kundeservice, anbefaler vi at du klikker på denne linken for å få kunne avtale uforpliktende prat om hva vi kan tilby deres virksomhet.




 

1. Øktliste
Dette er listen over alle åpne økter. For å legge til nye økter her må du holde nede shift og klikke på saken/linken.

2. Faner
Under hver økt har du tilgang til å åpne faner. Holde nede ctrl og klikke på linker for å åpne disse som faner under den aktive økten.

3. Hovedvindu
Her jobber du med saker, køer, kontoer og alt annet.

4. Produktivitetsliste og Smartassistent
Her får du opp smarte og intelligensdrevne forslag til ressurser som vil hjelpe til med å løse saken.

Publiser en kommentar