Mer effektive med mindre e-post

Samhandling | Publisert 12.10.2021

LINK Mobility AS har hatt en lengre periode med kraftig vekst som et resultat av flere oppkjøp. Samhandlingskulturen ble naturligvis påvirket av dette noe som gjorde at LINK Mobility AS ikke fikk hentet ut ønsket verdi av Office 365.

Gode verktøy er bare halve jobben

LINK Mobility hadde tatt i bruk Office 365, men manglet en god plan for innføring, samt et digitalt veikart å navigere etter. Med hjelp fra Skill har man fått om bord hele selskapet i Microsoft Teams og etablert gode rutiner for hvordan Teams og de øvrige verktøyene i Office 365 skal benyttes.

E-postkultur

En klar KPI i prosjektet har vært å endre e-postkulturen. Ikke bare skulle man redusere antall e-poster som ble sendt på kryss og tvers, men også sørge for at vedlegg og dokumenthåndteringen ble gjort smartere. I tillegg bidrar en god struktur på dokumenter og informasjon til økt sikkerhet og sporbarhet. Gode rutiner knyttet til GDPR har vært viktig for LINK Mobility og noe man har hatt stor fokus på gjennom hele prosjektet

Når samhandling går sømløst, går forretningen sømløst. Vi sparer mye tid på å ikke lete etter informasjon og hverdagen har blitt en helt annen

- Christian Westrum, Partner og Contract Manager i LINK Mobility AS

Man and woman with a computer

Great Place To Work

En annen viktig KPI har vært å bli sertifisert som Great Place To Work. Gode IT-verktøy er direkte målekriterier for GPTW, men opplevelsen av de verktøyene bedriften tilbyr vil naturligvis også påvirke den generelle jobbtilfredsheten. - Microsoft Teams sitt intuitive grensesnitt ble raskt adoptert og fikk svært god mottakelse hos LINK Mobility sine brukere.

Vi har fått en helt ny måte å kommunisere med medarbeiderne på. Som HR Manager sender jeg ut en del informasjon som jeg tidligere har savnet respons på. Ved bruk av Microsoft Teams engasjerer medarbeiderne seg mer, da de opplever at det er lagt til rette for å enklere kunne gi respons. Med en "like" eller kommentar kan jeg vite at informasjon som sendes ut er lest og mottatt. Dette motiverer! - Rikke Frost Nielsen, HR Manager i LINK Mobility AS.

Superbrukeropplæring

En avgjørende suksessfaktor i organisasjoner er å etablere en superbrukergruppe som er med å ta eierskap til en vellykket innføring. Her har LINK Mobility AS gjort en god jobb internt. Superbrukerne er tilgjengelig for spørsmål og bistand til brukerne, og på mange måter sikrer de at denne innføringen etterleves. Superbrukergruppen har jevnlig dialog med Skill slik at man sørger for at LINK Mobility hele tiden er oppdatert når det slippes nyheter fra Microsoft.

Ønsker du en gratis rådgivningstime?

Lurer du på hva vi kan bidra med? Nå kan du få en rådgivningstime – helt gratis. Fyll ut din e-post og vi tar kontakt med deg.

Man and woman with a computer

Vi er tilgjengelig for en prat!

Har du spørsmål eller ønsker du å ta en prat om hvordan vi kan hjelpe din bedrift?
Da må du mer enn gjerne ta kontakt med oss!

Kontakt oss