`


Som moderne markedsfører har du veldig mange systemer, verktøy og virkemidler du skal forholde deg til, samtidig må du ta innover deg all den innsikten som ligger i de dataene som produseres av selskapet du jobber for hver eneste dag.

Alt for mange markedsførere jobber i sin egen «silo» adskilt fra det som foregår i resten av organisasjonen. Med løsninger fra Skill og Microsoft får du integrerte systemer som hjelper til med både å strømlinjeforme prosessene, men også reduserer antall systemer og integrasjoner.

Vil du høre mer? Send e-post til hei@skill.no, ring oss på telefon 48 30 40 10 eller bruk vårt kontaktskjema.

SMARKETING – et godt samarbeid mellom salg og marked

Sørg for at du som markedsfører blir selgernes «beste venn» ved å levere kvalitetsleads. Gjennom god inbound marketing og målrettet kampanjeautomasjon sørger du ikke kun for «kø i døra», men du sørger også for automatisk å luke ut de leadsene som har høyest sannsynlighet for å kjøpe deres varer eller tjenester. Du vil også få full kontroll på hele markedstrakten og vite hvilke kampanjer som genererer mest verdi. Dette fordi alle dataene fra tidlig datafangst til endelig salg «bor» i ett og samme system: Microsoft Dynamics 365!

Image Description
Image Description

Dynamics 365 for Markedsføring

Markedsføringsmodulen til Microsoft er det nyeste tilskuddet i Dynamics-familien og inneholder funksjonalitet som vi lenge har ventet på, men nå er den endelig her. Modulen har støtte for alt det vi trenger for å drive moderne markedsføring som en fullintegrert del av Microsoft Dynamics:

  • Mulighet til å bygge avanserte nurtringløp/automatiserte kampanjer.

  • Native webskjemaer/landingssider.

  • Mulighet for avansert segmentering inkludert ekskludering.

  • Tett integrasjon med LinkedIn.

  • Responsive og personifiserte utsendelser med full designfrihet.

  • Avansert eventmodul integrert med Microsoft Portals.

Microsoft Portals

Websiden du nå står på er bygget basert på Microsoft Portals. Microsoft Portals er en CMS (Content Management System) som først og fremst er svært fleksibel med tanke på design og uttrykk. Portals har også høy brukervennlighet for de som skal administrere websidene, og gir deg også en rekke synergieffekter ved at løsningen er bygget på Dynamics 365-plattformen:

  • Skjemaer og utlistninger defineres i CRM som skjemaer og visninger i Dynamics 365.

  • Registrereringer (for eksempel leads eller kundehenvendelser) registreres rett i Dynamics 365.

  • Single Sign On for administrator og redaktører ved hjelp av Azure AD.

  • Ferdig integrasjon mot Azure B2C for sosial autentisering via for eksempel Facebook, LinkedIn og Google.

Image Description
Image Description

Live Assist fra CafeX

Live Assist fra CafeX er vår foretrukne webchatløsning. Live Assist er fullintegrert med Dynamics 365. Ved å innføre webchat ser vi at man raskt flytter henvendeler fra e-post og telefon til chat. Dette gir både store effektivitetsgevinster, men også bedre kundeopplevelser. 

Microsoft har sitt eget chatbot-rammeverk, som er lagt til rette for å benytte sammen med LiveAssist for Dynamics 365. Det vil da ikke være personer som besvarer alle henvendelser på 1.linje, men Microsoft sin teknologi. Svarene kunden vil få er basert på en kunnskapsdatabase som bedriften opparbeider seg hver gang det blir besvart på kundehenvendelser. Når teknologien ikke klarer å gi kunden et godt nok svar, vil chatten sendes videre til en person på kundeservice som behandler henvendelsen videre slik de alltid har gjort.