Regnskap Norge har startet sin reise til å bli en moderne leverandør av rådgivning og kompetansetjenester til både medlemmer og andre som jobber med regnskap. For å nå sin visjon har de Investert i Microsoft sin skyløsning ,Dynamics 365.

Regnskap Norge er profesjons- og bransjeforeningen for autoriserte regnskapsførere i Norge. De førti ansatte jobber med å utvikle sine vel 8 000 medlemmer – regnskapsførere og regnskapsbedrifter – for fremtiden. De er en ledende leverandør av kurs- og kompetanseprodukter innen økonomi, og jobber med både faglig bistand og næringspolitikk. 

– Skill ønsker å hjelpe oss til å lykkes og følger opp hvordan det faktisk går og at vi når de målene som er avtalt for prosjektet, Sverre Ravn Andreassen, Regnskap Norge

Intelligent og skalerbart medlemssystem

Selve hjertet i organisasjonen var et medlemsregister i Microsoft Dynamics CRM 2011 Onprem, som var modent for en oppgradering og løft til skyen. Regnskap Norge hadde allerede løftet ERP-systemet til Microsoft opp i skyen.

– Det var ingen tvil om at CRM-systemet var teknologisk modent for utskifting, ettersom det var utdatert, slutt på oppdateringer for servere og ikke skybasert. Men vi hadde også ønsker om at utskiftingen skulle resultere i et system som kunne ivareta våre medlemmer på en langt bedre måte. Vi ønsket å bli mer personlige og relevante for våre medlemmer, samtidig som vi trengte et system som gjorde jobben enklere for de ansatte, forklarer Sverre Ravn Andreassen, Leder for Medlemssenteret  og systemeier for CRM og forklarer:
 

Fornøyde med Skills leveransemodell

Skill ble anbefalt av Oseberg som leverandør, og etter gjennomført forprosjekt hvor dagens situasjon, ønsket effekt og mulige forbedringer ble kartlagt i detalj, ble CRM-systemet flyttet til skyen. Prosjektet ble gjennomført i henhold til SkillX, som er Skills metode for prosjektleveranser og tok oss trygt igjennom de utfordringene vi møtte på underveis. 

Les også: SkillX er metoden som sikrer at alle kundeleveransene til Skill har riktig fokus og prioriteringer



Nå som den nye løsningen er lansert handler alt om hvordan de ansatte tar i bruk løsningen. Gjennom aktiv bruk av systemet oppdager Regnskap Norge stadig nye behov og muligheter, som Skill kan hjelpe dem med å utnytte. Justeringer og tiltak som besluttes for løsningen har ett mål for øye og det er å realisere gevinster som er viktige for Regnskap Norge og deres medlemmer. For å lykkes med dette vil Regnskap Norge fortsette å utvikle partnerskapet med Skill som leverandør.

Les også: Ta kundeopplevelsen på alvor før det er for sent med CX360

– Skills forvaltningsavtale er en trygghet for oss. Skill ønsker å hjelpe oss til å lykkes og følger opp hvordan det faktisk går og at vi når de målene som vi har satt, sier Sverre Ravn Andreassen. 
 

Book demo